Naujausi tyrimai rodo, kad lęšiai gali padėti gerokai sumažinti „pavojingai aukštą kraujospūdį.“ Be to, nauji duomenys parodė, kad lęšiai gali padėti sustabdyti blogėjančią kraujagyslių būklę.
Pasak tyrėjų, atlikus bandymą su žiurkėms, pastebėta, kad reguliarus svei- katą stiprinančio maisto vartojimas gali veiksmingai užkirsti kelią kraujospūdžio didėjimui, kuris būdingas organizmui senstant.
Tiriant taip pat prieita prie išvados, kad lęšiai gali apgręžti aukšto kraujospū džio sukeltus kraujagyslių pokyčius. Dr. Peteris Zahradka iš Manitobos universiteto, vyriausiasis tyrėjas, džiaugėsi šia gera žinia, kad lęšiai yra veiksmingi „ne farmakologiniu būdu gydant ligas, susijusias su kraujagyslių disfunkcija“. Šis tyrimas buvo ne vienintelis. Pirmiau atliktas klinikinis tyrimas parodė, kad ankštinės kultūros – pupelės, avinžirniai, lęšiai ir žirniai – gali pagerinti periferinę kraujotaką pacientams, kurių periferinės arterijos pažeistos.
Kitas tyrimas atskleidė, kad lęšiai gali neleisti kraujospūdžiui pakilti. Tyrėjus nustebino faktas: lęšiai gali pakeisti fizi- nes kraujagyslių savybes, kad jos taptų panašios į sveikų gyvūnų kraujagysles. Tiesa, šių tyrimų išvadoms patvirtinti būtini tyrimai su žmonėmis. Dr. Julianne Curran, mitybos ekspertė iš Kanados, padarė išvadą, kad lęšiai gali būti dalis paprastos ir nebrangios strategijos, galinčios padėti spręsti širdies ir kraujagyslių ligų problemą. 2012 m. atliktas Toronto universiteto tyrimas įrodė, kad ankštinės kultūros (pvz., pupelės, avinžirniai ir lęšiai) reguliuoja cukraus kiekį kraujyje ir taip sumažina širdies ligų riziką.MAISTO PRODUKTAI PADEDANTYS KOVOTI SU PADIDĖJUSIU KRAUJOSPŪDŽIU:

  • Bananuose yra kalio, o švieži vaisiai yra geresnis kalio šaltinis nei papildai.
  • Burokėliuose gausu azoto oksido, padedančio atverti kraujagysles ir sumažinti kraujospūdį. Iš burokėlių galite spausti sultis, valgyti juos žalius arba virtus.
  • Mėlynėse gausu flavonoidų, galinčių padėti išvengti hipertenzijos ir sumažinti kraujospūdį. Kiti flavonoidų šaltiniai yra avietės ir braškės.
  • Juodasis šokoladas siejamas su mažesne širdies ir krauja- gyslių ligų (CVD) rizika. Kiekvieną dieną suvalgykite bent 100 g tamsaus šokolado, kad sumažintumėte riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis.
  • Česnakai taip pat padeda mažinti per aukštą kraujospūdį didindami azoto oksido kiekį organizme.
  • Žolelės yra sveikas druskos pakaitalas, jei mėgstate valgyti aštrius patiekalus. Tai bazilikai, cinamonas, rozmarinai ir čiobreliai.
  • Alyvuogių aliejus yra sveikųjų riebalų šaltinis, jame daug polifenolių, uždegimą slopinančių junginių, padedančių mažinti kraujospūdį. Be to, šis sveikas aliejus yra puiki sviesto, rapsų aliejaus arba komercinio salotų padažo alternatyva.
  • Granatų sultys- pasak tyrimų, kraujospūdis gali sumažėti bent keturias savaites kasdien išgeriant po stiklinę granatų sulčių. Tačiau teigiamo poveikio galite nepajusti, jei į sultis bus pridėta cukraus.
  • Lapinės daržovės dar vienas puikus kalio šaltinis, padedan tis inkstams pašalinti natrio perteklių. Dėl to sumažėja kraujospūdis. Šaltiniai: gražgarstės, burokėlių lapai, lapiniai kopūstai, romaninės sa- lotos, špinatai, lapiniai burokėliai ir ropių lapai.

Daugiau straipsnių apie lęšių ir kitų natūralių preparatų naudą sveikatai galite perskaityti „Healing news“

Meniu